KONTAKTA OSS

KONTAKTA OSS


Konsumentvägledning ger dig opartisk vägledning i vilka rättigheter och skyldigheter du har som konsument.


Är du i behov av konsumentvägledning på andra tider eller bor i en annan stadsdel ska du kontakta Konsumentverkets konsumentvägledning Hallå konsument  på telefon 0771-525 525 eller någon av konsumentbyråerna längre ner på denna sida.


Du är välkommen att kontakta Idéla Kunskapscentrums konsumentvägledare om du är bosatt i: 

Farsta, Kungsholmen, Södermalm och Norra innerstaden 

Telefontider: måndag-fredag klockan 9.00-13.00. Stängt helgdagar och helgdagsaftnar. SEMESTERSTÄNGT vecka 29-30.

Telefon: 08-508 09 120

E-post: fraga@idela.nu

---------------------------------------------

Bromma

Telefontider: måndagar klockan 12.00-16.00. Stängt helgdagar och helgdagsaftnar. SEMESTERSTÄNGT vecka 28-30.

Telefon: 08-508 06 100

E-post: bromma@idela.nu




Konsumentbyråer

Telkområdgivarna - telekom - konsumentrådgivning om abonnemang för tv, telefoni och bredband

Konsumenternas - vägledning i bank & finans -, försäkrings- och pensionsfrågor

Konsumenternas energimarknadsbyrå - konsumentinformation om el och gas



Europeiska dataskyddsförordningen, GDPR, General Data Protection Regulation

Den europeiska dataskyddsförordningen, GDPR, General Data Protection Regulation trädde i kraft den 25 maj 2018. GDPR är ett gemensamt regelverk för hela EU och ersätter personuppgiftslagen, PUL. Vi vill att du ska känna dig trygg med att vi hanterar dina personuppgifter som exempelvis e-postadress, telefonnummer, postadress och vart du är skriven i enlighet med GDPR. All information som direkt eller indirekt kan kopplas till en person räknas som personuppgifter. När du e-postar oss får du i ett autosvar information om hur vi hanterar dina personuppgifter. Du kan närsomhelst vända dig till oss om du har frågor om Idéla Kunskapscentrums integritetspolicy (länk pdf). Läs gärna med om dina rättigheter enligt GDPR på Datainspektionens webbplats (klicka på länken)